پارتی بازی رویداد رایج این روز‌های نویسندگی شده است/برخی آثارام را به نام فرد دیگری منتشر کردند


خبرگزاری میزان- نویسنده کتاب «چایت را من شیرن می‌کنم» گفت: تنها افراد معدودی می‌توانند از وضعیت موجود نویسندگی راضی باشند، پارتی بازی رویداد رایج این روز‌های فیلمنامه نویسی در آثار تصویری شده است و اجازه تحول در این عرصه را نمی‌دهد.

زهرا بلنددوست نویسنده کتاب و فیلمنامه‌نویس، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری میزان ضمن اشاره به چالش موجود در حوزه نویسندگان گفت: من نویسنده تازه کاری نیستم و با بخش‌های زیادی در حوزه تصویر کار کردم، ولی برای به نتیجه رساندن کارم در حوزه فیلم برخورد‌ها به نحوی بود که ترجیح دادم از فیلمنامه‌نویسی کناره گیری کنم، این اتفاق تنها مختص من نبوده و بسیاری از نویسندگان با این مسئله روبرو هستند و تنها افراد معدودی می‌توانند از وضعیت موجود راضی باشند، پارتی بازی رویداد رایج این روز‌های فیلمنامه نویسی در آثار تصویری شده است و اجازه تحول در دنیای فیلمنامه نویسی را نمی‌دهد.

این نویسنده کتاب ابراز کرد: دست اندرکاران آثار تصویری بعضا برای کار‌های خود دلایل متعددی را می‌آورند، آن‌ها در برخورد با نویسنده عموما تاکید دارند نوشته‌ها باید خاص باشد و برایشان ادبیات ارزشی و غیر ارزشی اهمیتی ندارد، اکثر نویسندگان با این جمله مواجه می شوند: «اگر می‌خواهید با همین شرایط ادامه کار دهید، در غیر این صورت نویسنده‌ای که با شرایط ما تولید محتوا کند فراوان است».
نامه اداری و شرایط آن
پارتی بازی رویداد رایج این روز‌های فیلمنامه نویسی/برخی آثارام را به نام کس دیگری منتشر کرده‌اند
وی تاکید کرد: آنچه بیش از هر چیز آزارم می‌دهد این است که مدت‌ها در حوزه‌های گوناگون عرصه تصویر مطلب نوشته‌ام که با نام دیگران منتشر شده است، این واقیعت تلخی است که نویسنده را از ادامه کار باز می‌دارد.

بلنددوست در پاسخ به چرایی عدم استقبال نویسندگان از تولید آثار جدید گفت: مشکل کپی برداری غیر قانونی از روی آثار نویسندگان بسیار زیاد شده و در قبال این اتفاق منفی، گروه تولید فیلم‌ها بعضا با بی مهری تمام با نویسندگان برخورد می‌کنند، بدون شک با این نوع برخوردها نویسنده بی علاقه شده و گاهی با خود فکر می‌کند اصلا برای چه بنویسد وقتی آثارش با نام دیگری منتشر می‌شود و یا دستمزدش پرداخت نمی‌شود.

این نویسنده در خصوص لطمات ناشی از بحران کاغذ در بخش ادبیات کشور تصریح کرد: بی شک افزایش قیمت کاغذ نقش موثری در بالا رفتن قیمت کتاب و افزایش هزینه‌ها دارد، این مهم با توجه به تیراژ کم کتاب‌ها پر رنگ‌تر شده است، سختگیری‌های ناشران برای چاپ بی دلیل نیست. افزایش قیمت کاغذ و مواد اولیه چاپخانه دست به دست هم داده و شرایط بسیاری سختی را برای ناشران فراهم کرده است.

وی افزود: افزایش قیمت کتاب سبب شده است این کالای اساسی از سبد خانواده حذف شود، قیمت بالای کتاب و برخورد‌های نا مناسب با نویسنده انگیزه‌ای برای ادامه کار باقی نگذاشته تا کتابی نگاشته شود. نویسنده دوست دارد کارش دیده شود و نامش مطرح گردد نه این که تلاش کند اما به جایی نرسد.

وی در خصوص استقبال ناشران از کتاب «چایت را من شیرین می‌کنم» اظهار کرد: چاپ کتابم با استقبال ناشران روبرو شد و سرانجام قرار دادی با نشر کتابستان منعقد کردم . من برای چاپ اولین کتابم با هیچ مشکلی مواجه نشدم.

پارتی بازی رویداد رایج این روز‌های فیلمنامه نویسی/برخی آثارام را به نام کس دیگری منتشر کرده‌اند
این نویسنده کتاب اظهار کرد: نوشتن کتاب بهانه‌ای برای کناره‌گیری از فعالیتم با یک کارگردان بود، ولی وقتی نوشته‌هایم را در کانال مجازی‌ام به انتشار گذاشتم متوجه استقبال مخاطبین شدم و همین امر سبب شد تا به ادامه نگارش کتاب تشویق شوم و سر انجام «کتاب چایت را من شیرن می‌کنم» تولید شد.
https://mohamadrezateimouri.com/lovely-letter/

بلند دوست خاطرنشان کرد: این کتاب درمورد داستان زندگی یک خانواده ایرانی است که در زمان جنگ تحمیلی از ایران مهاجرات می‌کنند و سال‌ها وقایعی رخ می‌دهد که سبب می‌شود سارا شخصیت اصلی داستان کتاب «چایت را من شیرین می‌کنم» در فراز و فرود زندگی قرار بگیرد و با مسائل جدید در زندگی مواجه شود.
منبع : میزان

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کلاس نویسندگی استاد تیموری